zondag 24 september 2017

Jam cadeautje

Hallo lieve blogvolgers.

Mijn ouders hebben een hele grote moestuin waar in de zomer een massa aan groenten en fruit af komen. Aardbeien in overvloed....dus wat is er dan lekkerder dan om er jam van te maken.
Jam is ook altijd leuk om als kleinigheidje weg te geven, maar dan moet het er wel leuk uit zien.
Ik heb voor jullie een jampot gepimpt tot een heel leuk kadootje.


Je kunt hiervoor een gerecycled potje gebruiken waar verse zelfgemaakte jam in zit, maar je kunt ook een pot jam in de winkel kopen en hier de wikkel afweken.



Allereerst heb ik een strook jute rondom de pot geplakt. In de jute die ik heb gebruikt zit boven en onder een fijn ijzerdraadje, zodat je het heel mooi rond de taps lopende jampot kunt vormen.
Hierop heb ik een strook designpapier Ladybug van Mery gebruikt en afgewerkt met een lintje.
De letters JAM heb ik gesneden met de sierlijke letter stansmal 6002/0647 en de voorkant verder afgewerkt met aardbeien stansjes en de inktpot met potlood van Mery. Nu lijkt het net of zijn de letters geschreven met het potlood.



Rondom de zijkant van het deksel heb ik het lint 6300/0245 geplakt. Dit lint is zo gaaf, want de uiteinden kun je een beetje aantrekken en dan gaat het lint kreukelen.
Verder heb ik met basislijn snijstencil rond uit Mery's design papier een cirkel passend op het deksel gestanst. Deze heb ik natuurlijk weer aangekleed met de schattige aardbeitjes.


Daarnaast heb ik voor de finishing touch nog een mooie bloem gemaakt met snijstencil 6002/0951
Deze heb ik eerst uit wit cardstock gesneden, beïnkt met distress inkt, blaadjes gevormd en vervolgens in elkaar geplakt tot een mooie bloem.
Anke heeft een heel mooi filmpje gemaakt over hoe je met dit snijstencil deze gave bloemen kunt maken. Het filmpje kun je hier vinden.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden en dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.
Graag tot een volgende keer.

Groetjes Geertje

Gebruikte materialen:
6002/0555 Snijstencil - Kaartmodel vierkant + sier stencils
6002/0595 Snij-embosstencil - Mery's bloemen rond (2st)
6002/0647 Snijstencil - Alfabet
6002/0951 Snijstencil - Bloemen met vouwlijn
6002/0953 Snij-embosstencils (4st) - Mery’s Luiken
6004/0012 Snij-embosstencil + stempel - Penseel/Pen/enveloppen/brief
6004/0019 Snij- embosstencil & Stempel - Mery’s Aardbeien
6011/0521 Papierset – Ladybug
6300/0245 Taffeta pulling ribbon
6300/0501 Jute ribbon Set
8099/0261 Cardstock Linnen structuur wit
8099/0276 Papierset linnen structuur 15x30cm 20 vel - 200gr Donker rood

1 opmerking:

Caroline Cards zei

Een heel leuk en lekker cadeautje!
groetjes, Caroline