woensdag 10 mei 2017

Mixed media notitieboekje


Vandaag heb ik eens een andere creatie dan dat jullie van mij gewend zijn. Ik ben namelijk aan de slag gegaan met de leuke stansen van Joy!Crafts, maar dan in een mixed media jasje.
Op het moment is mixed media heel erg populair.  Ik wil jullie met mijn creatie laten zien dat je eigenlijk helemaal niet veel materialen nodig hebt om een leuke layout te maken.

Ik ben aan de slag gegaan met een strook stevig, 300 grams, kraft cardstock van 8,5 x 9,5 cm, deze heb ik afgerond met een ronde hoekpons. Bovenin heb ik gaatjes gemaakt op de maat van een ringspiraal van een oud kladblok, en zo heb ik er een nieuw kladblokje van gemaakt.
Maar je kunt als basis natuurlijk ook een bestaand kladblokje gebruiken.

Ik heb uit het stevige kraft cardstock 3 keer de prachtige sierlijke star swirl gestanst en deze exact op elkaar geplakt met tacky glue. Zo krijg je een mooie stevige ster van zo'n 2 mm dikte. Deze heb ik geplakt op een brede strook wit stevig jute van Joy!Crafts en vervolgens heb ik de layout afgemaakt met bloemenstansjes en plakparels


Helaas ben ik een aantal tussenstappen vergeten te fotograferen, maar even een korte uitleg.
Ik heb het geheel helemaal zwart geverfd met een zwarte gesso en dit goed laten drogen.
Dus het cardstock, het jute, de bloemen, de swirl en de plakparels helemaal zwart.



Toen het geheel droog was ben ik aan de slag gegaan met verschillende kleuren pigmentpoeder en witte crackle verf. Maar hier kun je natuurlijk van alles voor gebruiken.
Als je als ondergrond bijvoorbeeld witte gesso gebruikt, kun je kleur aanbrengen met distress inkt, acryl verf, pastel krijt etc...


Het is een heel fleurig, vrolijk notitieblokje geworden....in principe alleen maar opgebouwd van kraft cardstock, jute en een paar plakparels. Doordat ik 3 lagen uitgestanste ster swirls op elkaar heb geplakt, krijg je een heel stevig geheel wat tegen een stootje kan.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie heb kunnen inspireren....
Leuk dat je even een kijkje kwam nemen.

Liefs Geertje

Gebruikte materialen:


6002/0385  Roll up roses
6002/0774  Snij-embosstencil - Litttle Happiness – bloemen6002/0788  Snijstencil - Ster swirls
6004/0009  SE stencil/Stempel Blossom

6020/0002  Zelfklevende plakparels

6300/0501  Jute ribbon set

6500/0215  Tacky glue
8089/0203  Kraft papier

Geen opmerkingen: